Update COVID-19
Alle patiënten ontvangen voorafgaand aan hun afspraak een e-mail met instructies. Houd rekening met het volgende:

*Kom niet te vroeg, maar liefst vlak voor de afspraak bij ons binnen. Laat tas en jas in de auto.

*U kunt uw handen desinfecteren bij binnenkomst.

*Volg de aanwijzingen van ons personeel op, wij respecteren de 1,5 meter afstandsregel.

*Verlaat na uw behandeling zo spoedig mogelijk de praktijk, vervolgafspraken kunnen telefonisch worden gemaakt.

Er is een uitgebreide gezondheidsvragenlijst, deze kunt u alvast hier downloaden en ingevuld meenemen voor uw afspraak!

Wat is parodontitis en hoe ontstaat het?

De vele verschillende bacteriën in onze mond maken voortdurend tandplaque aan. Beginnende tandplaque is niet zo gevaarlijk, maar als het laagje dikker en ouder wordt, krijgen schadelijke bacteriën het overwicht. Deze bacteriën kunnen dan een tandvleesontsteking veroorzaken. Tandplaque kan verkalken en er ontstaat tandsteen. De tandsteenlaag heeft een ruw oppervlak en geeft aanleiding tot verdere aanhechting van tandplak. Op een gegeven moment raakt het tandvlees los van de tand en kunnen de bacteriën ook onder het tandvlees actief worden en op de tandwortel plak en tandsteen aanmaken. Zo kan de ontsteking zich uitbreiden en uiteindelijk zelfs het bot, waar de tanden en kiezen in zitten, aantasten. De tanden en kiezen verliezen dan hun houvast, waardoor ze uiteindelijk los gaan zitten en kunnen uitvallen. Deze zich uitbreidende ontsteking van tandvlees waar het kaakbot bij betrokken raakt heet parodontitis.

Wie krijgt parodontitis?