Update COVID-19
Alle patiënten ontvangen voorafgaand aan hun afspraak een e-mail met instructies. Houd rekening met het volgende:

*Kom niet te vroeg, maar liefst vlak voor de afspraak bij ons binnen. Laat tas en jas in de auto.

*U kunt uw handen desinfecteren bij binnenkomst.

*Volg de aanwijzingen van ons personeel op, wij respecteren de 1,5 meter afstandsregel.

*Verlaat na uw behandeling zo spoedig mogelijk de praktijk, vervolgafspraken kunnen telefonisch worden gemaakt.

Er is een uitgebreide gezondheidsvragenlijst, deze kunt u alvast hier downloaden en ingevuld meenemen voor uw afspraak!

De verdere behandeling

Afhankelijk van het voortraject worden de eerste behandelingen gedaan door een mondhygiënist in de PPT. Deze geeft zeer uitgebreide poetsinstructie, controleert of die instructie goed wordt opgevolgd en verwijdert nauwkeurig de schadelijke bacteriële laag, die op het worteloppervlak aan de rand en diep onder het tandvlees zit. Soms is bacteriologisch laboratoriumonderzoek nodig. In een aantal gevallen wordt tijdens de behandeling een specifiek antibioticum voorgeschreven. Na circa twee maanden beoordeelt de parodontoloog de situatie opnieuw. Is er voldoende verbetering opgetreden, dan blijft de patiënt voorlopig alleen nog onder controle.

Parodontale chirurgie:

De ontsteking die aanvankelijk sterk verdiept in het kaakbot aanwezig was kan na de behandeling door de mondhygiënist nog actief zijn. Een uitgebreidere, chirurgische, behandeling is dan nodig om verdere irritatie en botverlies te voorkomen. In dat geval wordt het tandvlees onder plaatselijke verdoving een beetje van de tanden losgemaakt, zodat die ruimte beter kan worden gereinigd. De schadelijke biofilm wordt nu volledig verwijderd en daarmee is aan alle voorwaarden voor een optimaal genezingsproces voldaan.

L-PRF techniek