Update 13 juli 2021
COVID-19 maatregelen in de praktijk: draag een mondkapje, desinfecteer uw handen bij binnenkomst en houdt svp 1,5 meter afstand. Dank u wel !

De PPT is verhuisd naar Institutenweg 10 in Enschede (7521 PK). Wij bevinden ons in een nieuw pand (Speak Up) aan de overzijde van de Auke Vleerstraat op de eerste verdieping. Parkeren kan op het aangelegen parkeerterrein. De ingang zit aan de zijkant en u kunt gebruik maken van trap en/of lift.

Wij zoeken diverse nieuwe collega's, lees hier meer en solliciteer!

De verdere behandeling

Afhankelijk van het voortraject worden de eerste behandelingen gedaan door een mondhygiënist in de PPT. Deze geeft zeer uitgebreide poetsinstructie, controleert of die instructie goed wordt opgevolgd en verwijdert nauwkeurig de schadelijke bacteriële laag, die op het worteloppervlak aan de rand en diep onder het tandvlees zit. Soms is bacteriologisch laboratoriumonderzoek nodig. In een aantal gevallen wordt tijdens de behandeling een specifiek antibioticum voorgeschreven. Na circa twee maanden beoordeelt de parodontoloog de situatie opnieuw. Is er voldoende verbetering opgetreden, dan blijft de patiënt voorlopig alleen nog onder controle.

Parodontale chirurgie:

De ontsteking die aanvankelijk sterk verdiept in het kaakbot aanwezig was kan na de behandeling door de mondhygiënist nog actief zijn. Een uitgebreidere, chirurgische, behandeling is dan nodig om verdere irritatie en botverlies te voorkomen. In dat geval wordt het tandvlees onder plaatselijke verdoving een beetje van de tanden losgemaakt, zodat die ruimte beter kan worden gereinigd. De schadelijke biofilm wordt nu volledig verwijderd en daarmee is aan alle voorwaarden voor een optimaal genezingsproces voldaan.

L-PRF techniek